Dijital ödemelerde dünyanın lider şirketlerinden Visa, 2024 yılına ait verilerini paylaşarak Avrupa’daki oyun harcamalarında dikkat çekici bir artış olduğunu ortaya koydu. Visa kart kullanıcılarının oyun harcamaları, bir önceki yıla göre %16,7 oranında arttı. Oyun harcamaları, Visa kart kullanıcılarının toplam harcama büyümesinin %40'ından fazlasını oluşturdu. Bu artış, oyun sektörünün Avrupa’daki en hızlı büyüyen alanlardan biri olduğunu gözler önüne seriyor.

Visa'nın verilerine göre, oyun harcamalarındaki artış, seyahat, moda, tiyatro ve sinema gibi diğer sektörlerden çok daha fazla. Oyun harcamaları, 2024 yılında seyahatten %60, modadan %75, tiyatro ve sinemadan ise %85 daha fazla arttı.

Türkiye, Visa kart kullanıcıları arasında %24 ile en yüksek oyuncu payına sahip ülke olarak öne çıktı. Bu veriye göre, Türkiye’de her dört Visa kart kullanıcısından birinin ‘gamer’ olduğu belirlendi. Avrupa genelindeki oyun harcamalarının ve işlem sayılarının artışıyla birlikte, Türkiye'deki ‘gamer’lar, ortalamadan daha fazla harcama yaparak dikkat çekiyor. İspanya, harcama miktarındaki artışla ön planda olurken, Macaristan işlem sayısında birinci sırada yer aldı.

Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, oyun dünyasının artık sadece bir eğlence aracı değil, aynı zamanda küresel bir kültür haline geldiğini vurguladı. Mümin, "Oyun ekosistemi artık dijital girişimciliği ve yeni iş modellerini de destekleyen dev bir ekonomi haline geldi. Visa olarak, içerik üreticilerini güçlendirmeye devam edeceğiz" dedi.

Visa'nın araştırması, içerik üreticilerinin oyun harcamaları üzerindeki etkisini de ortaya koyuyor. Araştırmaya göre, her dört oyuncudan birinin (%28) içerik üreticilerinin harcama kararlarında önemli bir rol oynadığı belirlendi. Ayrıca, oyuncuların yarısından fazlası (%53) haftada en az bir kez oyun influencer’ları ile etkileşimde bulunuyor.

TFF ve TOGG Arasında Tarihi Sponsorluk Anlaşması TFF ve TOGG Arasında Tarihi Sponsorluk Anlaşması

İçerik üreticilerinin yükselişiyle birlikte, oyun dünyasında video içerikleri, abonelikler ve tüketici satın alımları gibi gelir kaynakları da artıyor. İçerik üreticilerinin %41'i bu alandan gelir elde ederken, %56'sı gelecekte gelir elde etmeyi hedefliyor.

Visa, oyun sektörünün gelişimine katkıda bulunmak ve içerik üreticilerinin karşılaştığı zorluklarla başa çıkmalarına yardımcı olmak amacıyla, küçük işletmeler gibi hareket ederek hızlı ödeme sistemleri ve güvenli finansal araçlar sunmayı sürdürüyor.